موتور پمپ شیشه شوی ، موتور پمپ ،شیشه شوی ، هیرادپارت ، هیراد ، بازرگانی هیراد پارت ،

موتور پمپ شیشه شوی

سلام و وقت بخیر به شما همراهان همیشگی هیرادپارت، در این مقاله به معرفی موتور پمپ شیشه شوی خودرو و چگونگی کارکردن آن می پردازیم و نکاتی را درباره آن بررسی می کنیم.  پس با ما همراه باشید.

 تاریخچه پیدایش:

در اوایل قرن بیستم، مری الیزابت اندرسون که در حال سفر از آلاباما به نیویورک بود با چالشی رو به رو شد. هوای سرد و طوفانی و نحوه تاثیر گذاری آن در سفرهایش، منجر به اختراع تکنولوژی شد که اکثریت قریب به اتفاق صاحبان اتومبیل امروز از آن استفاده می‌کنند.

در بازدید از شهر نیویورک در زمستان سال  ۱۹۰۳، در یک واگن برقی در یک روز سرد، اندرسون مشاهده کرد که راننده واگن برقی به دلیل وجود سورتمه در حال سقوط، سعی می‌کند از کنار پنجره‌ها عبور کند. پنجره جلویی واگن برقی برای دید آب و هوا طراحی شده‌ بود، اما سیستم شیشه جلوی آن بسیار ضعیف کار می‌کرد. بنابراین، برای پاک کردن شیشه، راننده باید پنجره را باز می‌کرد، از ماشین خم می‌شد، یا ماشین را متوقف می‌کرد تا به بیرون برود تا با دست‌هایش شیشه جلوی ماشین را پاک کند. اندرسون شروع به طراحی و ایده پردازی برای ایجاد برف‌پاک‌کن شیشه جلو کرد که می‌توانست توسط یک راننده از داخل یک وسیله نقلیه عمل کند، که دید را بهبود بخشید. در طول چندین ماه، اندرسون بر روی یک نمونه کار کرد. مجموعه‌ای از بازوهای سیمی ساخته‌شده از چوب و لاستیک که می‌توانست از طریق استفاده از اهرم نصب‌شده نزدیک به فرمان عمل کند. زدن اهرم، مکانیزم فنری را آغاز می‌کرد که بازوی برف‌پاک‌کن را روی شیشه جلو می‌کشید و برف، باران و کثیفی های شیشه را پاک می‌کرد.

اندرسون مهندس نبود بلکه یک کارآفرین بود، مشکل و راه حل آن را شناسایی کرد و در سال ۱۹۰۳ یک حق امتیاز ۱۷ ساله برای یک دستگاه برف‌پاک‌کن به او اعطا شد. درخواست ثبت اختراع در ۱۸ ژوئن ۱۹۰۳ ثبت شد. در ۱۰ نوامبر ۱۹۰۳، دفتر ثبت اختراع ایالات‌متحده، اختراع مری الیزابت اندرسون را با عنوان دستگاه برف‌پاک‌کن شیشه‌شوی خودرو، به نام او ثبت کرد.

نحوه عملکرد پمپ مخزن آب شیشه شوی

هنگامی که کلید سیستم شستشو شیشه جلو خودرو، فعال شود پمپ شوینده شیشه به کار می‌افتد. پمپ شوینده شیشه یک پمپ آب الکتریکی است. این قطعه دارای یک موتور داخلی کوچک جهت پمپاژ آب داخل مخزن به آبپاش های جلو و عقب شیشه ها میباشد که مایع شستشو را از مخزن شیشه شوی مکش می‌کند و آن را به نازل‌های شستشو می‌فرستد. در واقع با روشن کردن تیغه برف پاکن ها با آب این قطعه وارد مدار شده و عمل پاشش آب صورت می پذیرد. این پمپ یک تجهیز الکتریکی است که به مرور زمان مستهلک می‌شود. وجود نشتی در لوله‌ها، گرفتگی نازل‌ها و یا خرابی خود پمپ از عمده‌ترین دلایل عملکرد نامناسب و عدم اسپری آب به روی شیشه هستند.

در اکثر اتومبیل ها، مخزن شیشه‌شوی، پشت سپر جلویی و جلوی یکی از چرخ‌های جلو قرار دارد. زمانی که سوئیچ مربوطه روشن باشد، سیگنال به ماژول کنترل فرستاده می‌شود که از طریق آن رله جلو اتومبیل روشن می‌گردد و پمپ شوینده شیشه فعال می‌شود.

 

موتور پمپ شیشه شوی ، موتور پمپ ،شیشه شوی ، هیرادپارت ، هیراد ، بازرگانی هیراد پارت ،

میزان اهمیت این سرویس چقدر است؟

سیستم شستشو شیشه خودرو به نحوی طراحی شده است تا شیشه جلو خودروی شما را تمیز کند و دید شما کامل باشد. هنگامی که شما کلید سیستم شستشو شیشه جلو خودرو را فعال کنید، پمپ شوینده شیشه فعال می‌شود.

محلی که از طریق نازل‌ها مایع به شیشه جلو خودرو اسپری می‌شود. این مایع به عنوان شوینده عمل می‌کند و برف پاک کن ها آن را پاک می‌کند. هنگامی که سیستم شست و شوی شیشه جلو خودرو با خرابی همراه باشد، مایع شوینده به نازل‌های شستشو ارسال نمی‌شود. و خودروی شما قادر نخواهد بود مایع شست و شو را بر روی شیشه جلو اسپری کند. در نتیجه، دید شما کاهش خواهد یافت.

هرگاه که پمپ شوینده، تعویض و یا تعمیر ‌شود می‌بایست کل سیستم شیشه شوی خودرو مانند نازل‌ها و کلید شیشه شوی بازرسی شوند، زیرا ممکن است عامل اصلی خرابی یکی از موارد ذکر شده باشد.

چه مواردی را کنترل کنیم:موتور پمپ شیشه شوی ، موتور پمپ ،شیشه شوی ، هیرادپارت ، هیراد ، بازرگانی هیراد پارت ،
  • تست کارکرد دکمه شیشه شوی
  • بررسی نازل‌ها برای باز کردن هر نوع گرفتگی
  • تست قدرت موتور پمپ شیشه شوی
  • تعویض پمپ شوینده
  • تست و بررسی کارکرد درست سیستم شیشه شوی

خرابی و تعویض پمپ مخزن شیشه شوی

اولین حالت خرابی عدم عملکرد آب‌پاش می‌باشد، این مشکل می‌تواند از موتور یا فیوز باشد. اولین اقدام، چک کردن فیوز مربوطه می‌باشد و سپس در صورت فشاردادن آب پاش اگر هیچ صدای پمپی از داخل موتور شنیده نشد دلالت بر خرابی پمپ دارد. پمپ‌ها به خودی‌خود نمی‌سوزند و در بیشتر موارد به دلیل استفاده از آب آلوده و یا اضافه کردن شیشه شوی های دارای رسوب می‌باشد. سیستم شیشه‌شور خودرو معمولا در تعمیرات دوره‌ای تعمیرگاه‌ها بازرسی نمی‌شود.  با این حال، هر زمانی که بخشی از سیستم شیشه‌شور خودرو جایگزین یا تعمیر می‌شود، کل سیستم پمپ شوینده بایستی چک شود. به طور معمول و تا زمانی که عملکرد شیشه شور خودروی شما مناسب و بدون ایراد است، بررسی دقیق و فنی اجزای سیستم لازم نیست.

انواع مختلف موتور پمپ شیشه شوی

  • موتور پمپ شیشه‌ شوی سیم بلند
  • موتور پمپ شیشه ‌شوی سیم کوتاه
  • موتور پمپ شیشه ‌شوی بدون سیم
  • موتور پمپ شیشه ‌شوی دوخروجی
  • موتور پمپ شیشه ‌شوی تک‌خروجی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *